دالغا دالغا

وبلاگ حاقیندا
نازلی شیرین دیل واریم ، ئوزگه دیله یازمارام

دوغراسالاردا منی اُوز دیلیمی آتمارام

جنتی وئرسز منه ، دونیانی ساتساز منه

من آنامین ناز دیلین باشقا دیله ساتمارام

شهریاریم دوز دییب قاتما دیلین دیللره

من بو گوزل تورک دیلین آیری دیله قاتمارام

باخ بو دیلین سایه سی ، گزدی آدیم دیللره

اولماسا گر بو دیلیم هئچ یئره من چاتمارام

اوندا کی من اولموشم قورلایین اوز یوردوما

چون بودور عادت منیم ئوزگه یئره یاتمارام

قبریمین اوستونده سیز تورکی بو شعری یازین

اوز دیلیمی آتمارام ، باشقا دیله ساتمارام

آخرین مطالب

دالغا ( موج)

دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۱، ۰۸:۵۱ ق.ظ
دالغا"

خیرداجا،اینجه آرخ ایدیم

مئشه لردن،داغلاردان

دره لردن آخیردیم.

بیلیردیم دورغون سولار

اوز ایچینده بوغولار

بیلیردیم دریالاردا

دالغالار قوجاغیندا

خیرداجا آرخلار اوچون

یئنی حیات دوغولار!

نه یولون اوزاقلیغی

نه قارانلیق چوخورلار

نه دورغونلوق هوه سی

منی یولدان قویمادی

ایندی قاریشمیشام من

قورتولماز دالغالارا!

وارلیغیمیز چالیشماق

یوخلوغوموز دایانماق!

ترجمه ی فارسی شعر "موج"

"موج"

جویبار کوچک و ظریفی بودم.

از بیشه زارها و کوهها و دره ها جاری می گشتم!

می دانستم آب های شفاف

در دل خود خفه می کنند

می دانستم در دریاها

در دامن امواج

برای جویبارهای کوچک

حیات دوباره متولد می شود.

نه دوری راه

نه پرتگاههای تاریک

نه هوس شفاف بودن

نتوانست مرا از راهم نگه دارد

اکنون مخلوط شده ام من

با موج های بی پایان

هستی مان زحمت کشیدن

نیستی مان ایستادگی!

شعر : استاد شاعره خانوم مرضیه احمدی ( یاشیل)

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۶/۲۷
سهیل تسوج سهیل

نظرات  (۸)

من خدا را در قمقمه آب یافته ام

در عطر پیچ امین الدوله

در خلوص برخی کتاب ها و حتی نزد بی دینان ...

اما تقریباً هیچ گاه وی را نزد آنانی که کارشان سخن گفتن از اوست ، نیافته ام !!!
سلاملار و سایغیلار سایین یازیجی؛
هر ندن اونجه وئبیمه گلدیگینیزدن تشککور ائله ییرم.
یازیلارینیزدان اوخویوب فایدالاندیم.ایفتیخارلا وئبینیزی وئب باغلانتیلاریما آرتدیم
اللرینیزه ساغلیق...
سلام آقا سهیل...
مرسی که سر میزنین...دارم کم کم دو سه کلمه از ترکی یاد میگیرم به کمک وبلاگ شما...مرسی...
قالب من پروفایل نداره...ببخشید...
راستی میشه یه پیشنهاد بهتون بدم...دوس داشتین انجامش بدین...
فک کنم عکس درباره ی وبلاگتون خیلی مناسب شما نیست...!فک کنم اگه عوضش کنین بهتر باشه...البته این فقط در حد یه پیشنهاد بود...میتونین انجام بدین و میتونین انجام ندین...
بازم بهم سر بزنین ...خوشحال میشم...راستی شما ترک کجایید؟آخه شنیدم زبان ترکها با هم یه کم فرق داره...خواستم بدونم...ببخشید
۲۸ شهریور ۹۱ ، ۰۶:۴۰ مین شهنازی جنگ تپه
سلام هم زبان و دوست گرامی

ممنونم از اینکه به وبلاگ خودتون سر زده و ابراز لطف کردین. مطالب خوب و وبلاگ پرمغزی داری. برای شما آرزوی موفقیت و بهروزی دارم.

باتشکر: امین شهنازی جنگ تپه
""" آنایوردوم جنگ تپه،آواجیق """"""
از یک چیز مطمئنم
و آن اینکه
نباید اجازه دهی زندگی ات،
تو را زندگی کند !
رویای من معیوب است . مثل آن بلور ترک برداشته است که حیفم آمد توی سطل آشغال بریزم ولی می دانم که دیگر به درد نمی خورد . چرخ فلکی که در آن هستم نمی تواند مرا جای دوری ببرد . می چرخم و می چرخم و در جای اولم هستم !
پـایـیـز
زنـی‌سـت زیـبا ،
با مــوهای بـلـند و روبان های رنـگـی
و مـردی ست تـنـها ،
عابـر هـمیـشه‌ ی خـیابانی که
زن از آن گـذشـته ،
رفـتـه باشـد !
سلام خبری ازتئن نیس نکنه رفتین گردش؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی